Besturingstechniek

CERTIFICAAT ERKEND PRAKTIJKCENTRUM

Besturingstechniek

Alle in de industrie gebruikte machines en installaties worden geschakeld en bestuurd en zijn daarom voorzien van opnemers en sensoren,interfaces, besturingen en tal van uitvoerorganen. Tussen de signaalgever en uitvoerorganen bevindt zich de besturing,die ook weer op diverse manieren kan worden uitgevoerd: elektrisch, elektronisch of softwarematig met PLC’s. Kortom, een ingewikkeld vakgebied. U maakt zich de nodige praktische kennis eigen met de cursus Besturingstechniek.

Voor wie?

Wordt u in uw werk regelmatig geconfronteerd met ontwikkelingen in de besturingstechniek en heeft u behoefte aan meer inzicht in het ontwerpen een aanpassingen van besturingen,zodat u storingen beter kunt lokaliseren? Werkt u als technicus met machines en installaties die zijn of worden geautomatiseerd en waar de PLC een belangrijke rol speelt? Dan is de cursus Besturingstechniek voor u bestemd. De cursus is een uitstekende vooropleiding voor de STORC-cursus PLC-Systemen (PS)

Voorkennis/opleiding:

• Een voorkennis op Mbo-niveau(2) is gewenst.

KWALIFICATIES