STICHTING TECHNISCHE OPLEIDINGEN

Stichting Technische Opleidingen Rotterdam

Is de erkende klassieke praktijkschool in Rotterdam voor verkorte opleidingen & cursussen voor aankomende- en gevorderde elektriciens. (Niveau-1 t/m 4 mbo). Stichting Technische Opleidingen Rotterdam is erkend door het Ministerie van O C&W. Zij staat garant voor leermogelijkheden en deskundige begeleiding van leerlingen.

Ben je van plan een elektrotechnische opleiding te volgen tot elektricien,dan zit je bij ons op de juiste plek!

big_35237204_0_550-756

big_36867801_0_558-767

erkbig_35360588_0_558-767

Praktijkcursus  Elektricien

Wil je als elektricien  aan de slag, of wil je omgeschoold , dan wel bijgeschoold worden? Aarzel dan niet langer, en meld  je direct aan voor onze Praktijkopleiding Elektrotechniek op Mbo-niveau.

In een betrekkelijke korte tijd leiden wij jou op tot (aankomend) Elektricien. Onze primaire doelstelling is om jou tot een volwaardige vakman/vrouw te maken! Zelfs na de Basiscursus zul je in staat zijn om  elektrotechnische klusjes In – & Rondom het huis te vakkundig te verrichten.Wij leiden je op conform de nieuwste installatie normen (NEN 1010) en je hoeft geen technische voorkennis te hebben!

Duur van de Basiscursus is 6 (zes) weken. (24 praktijkuren) op Woensdag(s) van 18:00u – 22:00 u)

Hoe ziet het Basisprogramma er uit?

Vanaf dag (1 ) ga je direct met je handen aan het werk onder deskundige begeleiding! Je leert (licht) installaties maken met diverse lichtschakelingen (Enkel- en dubbel-polige) Serie, Hotel,  Wissel, Kruis etc). Je leert op een veilige manier werken met diverse handgereedschappen (schroeftollen strip-en kniptangen, multimeters, buigveren, etc)

Je leert diverse verbruikstoestellen aan te sluiten (wasmachine, magnetron, fornuis, etc). Je gaat PVC-leidingen op maat buigen. Je leert installatiedraden in buis trekken (Fase, Nul, Aarde en schakeldraden) Je leert stopcontacten installeren (inbouw en opbouw) Je leert installatiedraden aflassen (steek -en draai). Je leert  oude -en nieuwe groepenkasten fileren (uit elkaar halen en weer in elkaar zetten)  en je leert vooral ook Stroom , Spanning en Weerstand meten (Wet van Ohm).

Door de duidelijke instructies met extra aandacht voor bestaande gevaren ,zul jij je angst voor stroom overwinnen! Het repareren ,of vervangen ,of verplaatsen van een schakelaar, lamp, stopcontact c.q wandcontactdoos ,zal voor jou straks geen enkel probleem  (meer) zijn!

Bedenk dat alles wat vanaf de meterkast in jou huis aanwezig is of moet komen, de aandacht krijgt. Nogmaals: Alle opdrachten voer je uit onder deskundige begeleiding en conform de Nieuwste installatie -en veiligheidseisen (NEN1010/ NEN3140)

Behalve de  kennis en de vaardigheden die je bij deze cursus opdoet, zul je ook heel veel plezier aan beleven.Heel wat vrienden, familie en kennissen zullen bij jou komen aankloppen om elektrische klusjes voor ze te doen. Alleen hoeven deze klusjes géén vrijwilligerswerk te blijven.

Nadat je deze basiscursus (inclusief de praktijkproef) met succes hebt afgerond, word jou het erkende Basiscertificaat Elektriciteit uitgereikt!

GRATIS gereedschappen: Meet -en handgereedschappen zoals: duspols, digitale meetapparatuur ,schroeftollen, strip-en kniptangen, waterpas, schroevendraaiers, rolmaten , buigveren etc, krijg je gedurende de gehele cursus gratis in bruikleen. Je hoeft deze dus niet aan te schaffen!

Heb je na het lezen van bovenstaande informatie nog vragen?
Neem dan gerust Contact met ons op via het aanmeldingsformulier . Maar je kunt ook even contact opnemen of langskomen of bellen.
Tel:  010-786.60.16/ Mob: 06-476.03.298

Onze openingstijden:
Maandag t/m Vrijdag van 09.00-22.00 uur en
Zaterdags                     van 0.900-18.00 uur.

MELD JE HIER DIRECT AAN!